مبارزه با زمان Blades of Time
 
بازی های رایانه ای AA77

در حالیکه تا کنون بازی های Hack and Slash پیشرفت خوبی داشتند، برخی از بازی ها با عملکرد ضعیفشان، تنها ارزش بازی هایی مانند God of War III یا Castlevania: Lords of Shadow را بیش از پیش می کنند. از جمله این بازی ها می توان به یکی از جدیدترین ساخته های استودیوی Gaijin Entertainment اشاره کرد که Blades of Time نام دارد و توسط Konami راهی بازار شده است.

 

داستان

داستان Blades of Time مربوط به دختری به نام آیومی (Ayumi) می شود. او یک جنگجو و یک کاشف گنج است که به همراه دوستش زیرو (Zero) به سرزمین Dragonland آمده تا از اسرار این قلمروی مرموز باخبر شود. اما این سرزمین اتفاقات عجیبی را برای آیومی رقم می زند و از همان هنگام ورود به جزیره، اتفاقات زیادی برای او و دوستش رخ می دهند. زیرو از همان ابتدای بازی ناپدید می شود و آیومی نیز برای پیدا کردن او راهی قسمت های مختلف این سرزمین می شود، اما از همان ثانیه های آغازین، او متوجه قدرت های مرموز این سرزمین شده و با یک راهنمای افسانه ای آشنا می شود که قصد دارد او را در این سرزمین کمک کند.

آیومی در طول بازی قدرت های زیادی بدست می آورد که از سوی راهنمای مرموز به او داده می شوند، اما مهمترین قدرت او، کنترل زمان است. آیومی توانایی قدرت زمان را پیدا می کند تا به وسیله آن بتواند هم دوستش را پیدا کند و هم پرده از راز اتفاقات رخ داده در بازی بردارد. داستان بازی چندان خوب روایت نمی شود و بیشتر داستان توسط دیالوگ هایی که برای آیومی تهیه شده، روایت می شود. آیومی در طول بازی همواره با خودش صحبت می کند و حتی جواب بسیاری از سوالاتی که در بازی به وجود می آیند را خودش می دهد. حالا اینکه او جواب این سوالات را از کجا می فهمد، مشخص نیست! از طرف دیگر، شکل روایت داستان بسیار کلیشه ای است و مانند این داستان در بسیاری از بازی های Hack and Slash موجود در بازار دیده می شود.

گرافیک

بازی از نظر هنری در سطح خوبی قرار دارد و مشخص است که گروه هنری عملکرد خوبی برای طراحی محیط های بازی، مکان های مختلف و دشمنان بازی داشته اند. اما این بخش هنری به شکل خوبی در بازی پیاده سازی نشده و به همین دلیل شاهد گرافیک خوبی در این بازی نخواهید بود. در حالت کلی، می توان به این موضوع اشاره کرد که طراحی محیط ها و خلق مکان های فانتزی بازی در سطح خوبی طراحی شده که دلیل آن هم قوی بودن بخش هنری بازی است. اما به دلیل اینکه کیفیت بافت های بازی خوب نیست و اشیاء طراحی شده در بازی در سطح خوبی قرار ندارند، شاهد مناظر بی کیفیتی در طول بازی هستیم. طراحی دشمنان خوب صورت نگرفته است. درست است که ایده خلق آن ها جالب بوده، اما سازندگان در عمل نتوانسته اند زیبایی خوبی به آن ها ببخشند. طراحی شخصیت اصلی بازی نیز چنگی به دل نمی زند و اصلاً خوب طراحی نشده است. جلوه های ویژه بازی مانند انفجارها و نیمچه تخریب پذیری ای که برای بازی طراحی شده نیز خوب از کار درنیامده و این موضوع نیز باعث دلسردی ما از قسمت گرافیک بازی شده است. در کل اگر این بازی از طراحی هنری خوبی برخوردار نبود، در قسمت گرافیک با یک شکست کامل مواجه می شد.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های ساخته شده برای بازی هیجان چندانی را به وجود نمی آورند. موسیقی ها ریتم معمولی ای دارند و از حالت حماسی فوق العاده ای برخوردار نیستند که با شنیدن آن ها در فضای مبارزه ها قرار بگیرید. روند یکنواخت موسیقی های بازی باعث شده که صحنه های اکشن از هیجان کمتری برخوردار باشند. افکت های صوتی بازی نیز به خوبی خلق شده اند، اما مسئله اینجاست که در زمان مبارزه ها، صدای افکت های صوتی مانند برخورد شمشیرها و صدای اصابت شمشیر با دشمنان بیش از صدای موسیقی شنیده می شود. فقدان بالانس خوب در این قسمت باعث شده که موسیقی های بازی نیز درست به گوش نرسند. صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز از دیگر قسمت هایی است که می توانست بهتر از این ها از کار دربیاید. صداگذاری روی شخصیت آیومی اصلاً خوب صورت نگرفته و او بسیار یکنواخت و بی حالت صحبت می کند. دیالوگ هایی که آیومی به کار می برد، اصلاً خوب روایت نمی شوند و هیچ حسی در آن ها وجود ندارد. در کنار این موضوع نیز می توان به هماهنگ نبودن صدای شخصیت ها با حرکت لب آن ها اشاره کرد.

گیم پلی

گیم پلی می تواند از جمله قسمت های تقریباً خوب بازی باشد. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این بازی چیز خاصی را به گیم پلی استاندارد بازی های Hack and Slash اضافه نکرده و یک روند معمولی را پیش روی شما قرار می دهد. دقیقاً این بازی همان تجربه ای را در گیم پلی به شما انتقال می دهد که در سایر بازی های این سبک تجربه کرده اید. استفاده از سلاح های مختلف که شامل شمشیر، کاتانا و... می شود، اولین راه برای از بین بردن دشمنان است. حتی در زمان مبارزه ها نیز دکمه ای را روی دشمنان مشاهده می کنید که با فشار دادن آن می توانید کار دشمنان را یکسره کنید. سلاح دیگری که در این بازی در اختیار خواهید گرفت، تفنگی است که پس از مدتی بدست می آورید. از این تفنگ می توانید برای از بین بردن دشمنانی که در فاصله دور قرار دارند، استفاده کنید.

البته استفاده از تفنگ اصلاً خوب طراحی نشده و انیمیشن های بد شخصیت بازی در هنگام استفاده از این سلاح نیز به این موضوع کمک کرده اند. با کشتن دشمنان در طول بازی، میزانی امتیاز و قدرت کسب می کنید و به وسیله آن ها می توانید برای خود قدرت های جدیدی مثل کنترل زمان بدست بیاورید. می توانید تنها با مکثی کوتاه، ضربه های قدرتمندی به دشمنان بزنید و آن ها را نابود کنید. می توانید زمان را متوقف کنید و دشمنان را دور بزنید و از پشت سر به آن ها حمله کنید. کارهای زیادی به وسیله قدرت کنترل زمان در طول بازی می توان انجام داد. از طرف دیگر، معماهای مختلفی نیز در بازی طراحی شده اند که علاوه بر ایجاد تنوع، کمی بازی را از فضای اکشن دور می کنند. معماهای بازی نیز به وسیله قدرت کنترل زمان حل می شوند و استفاده درست از آن ها می تواند شما را در بازی جلو بیندازد. گر چه گیم پلی بازی نوآوری خاصی در بر ندارد، اما ایده استفاده از زمان و المان های خوبی که برای آن طراحی شده، توانسته روند خوبی را در بازی به وجود بیاورد.

نتیجه گیری

بازی Blades of Time یک بازی عالی در سبک Hack and Slash به شمار نمی آید و توان رقابت با عنوان های دیگر را ندارد، اما در نوع خودش یک بازی جالب توجه به حساب می آید که می توان آن را برای مدتی بازی کرد. این بازی نوآوری چندانی در خود ندارد و شاید سبک و روند سریع آن بتواند علاقه مندان به این سبک از بازی ها را به سمت خودش جذب کند.



نظرات شما عزیزان:

انجمن تخصصی رقص موج
ساعت1:07---1 فروردين 1391
سلام
شما میتونید مطالب بازی هایتون رو در انجمن به نمایش بگذارید این کار باعث افزایش آمار وبتون میشود...منتظرتون هستیم...
http://ragh3moj1.orq.ir


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.